Domus 1022 on newsstands

Domus March 2018 issue is about reason and emotion, which do not exist on their own and will never be able to operate independently.

Reason and emotion, logic and sentiment are the main issues covered in Domus 1022, March 2018. Rationality and emotion constitute the binary language of human behaviour and enable us to understand, react, learn and progress. They do not exist on their own and will never be able to operate independently. They may become unbalanced, confront each other, fight each other violently, but they will never be able to elude or eliminate each other. A human’s strength lies in controlling the emotional sphere with rationality and the rational sphere with emotionality.

Ettore Sottsass, Studi per Elea Classe 9000, telescrivente e centralino, Olivetti, assonometria per configurazione telescrivente, s.d. (1959 circa), penna, china, pastello e pastello a cera su carta, 300 x 216 mm. Courtesy CSAC dell’Università di Parma
Facsimile della Tavola di Teschen. Dettaglio del piano del tavolo prima della fase di doratura del metallo. Le ‘pietre’ sono stampate e lucidate a mano per dar loro il carattere del materiale originale. © Oak Taylor-Smith 2016
Vista della colonia di case in affitto Batanagar, alla periferia di Kolkata, India, 2012. Foto Nouman Malik
Orti pubblici in via Promessi Sposi, zona periferica di Milano. Foto di Alessandro Imbriaco, agosto 2010. © Alessandro Imbriaco/Contrasto
Frank Gehry – Gehry Partners, LUMA Arles. Foto Hervé Hote
Frank Gehry – Gehry Partners, LUMA Arles. Foto Hervé Hote
Gli uffici di Mass Studies a Seoul. Foto Andrea Caputo
Gli uffici di Mass Studies a Seoul. Foto Andrea Caputo
Andrea Branzi, Giove, 2015. Produzione Metea. Foto Tom Vack
Andrea Branzi, Argentaurum, 2011. Produzione Metea. Foto Tom Vack
Cara Domus: Arcangelo Piccirillo, The Accidental City
Michele Tranquillini , Appunti di viaggio, Apple Park Cupertino, USA. Progetto di Foster + Partners
Foster+Partners, Bloomberg European Headquarters, Londra, 2017. Foto James Newton
Foster+Partners, Bloomberg European Headquarters, Londra, 2017. Foto James Newton
Foster+Partners, Bloomberg European Headquarters, Londra, 2017. Foto James Newton
Foster+Partners, Bloomberg European Headquarters, Londra, 2017. Foto James Newton
Selgascano, Second Home Holland Park, Londra, 2017. Foto Iwan Baan
Selgascano, Second Home Holland Park, Londra, 2017. Foto Iwan Baan
AB Chvoya, Wooden Office, Olgino, Russia, 2018. Foto Dmitry Tsyrencshikov
AB Chvoya, Wooden Office, Olgino, Russia, 2018. Foto Dmitry Tsyrencshikov
AB Chvoya, Wooden Office, Olgino, Russia, 2018. Foto Dmitry Tsyrencshikov
Kazuyo Sejima + Ryue Nishizawa – SANAA, Tsuruoka Cultural Hall, Giappone, 2017. Foto Iwan Baan
Kazuyo Sejima + Ryue Nishizawa – SANAA, Tsuruoka Cultural Hall, Giappone, 2017. Foto Iwan Baan
Rue de Rivoli, Parigi. Litografia di Philippe Benoist, 1838. © Bibliothèque des Arts décoratifs, Parigi
Technogym: un test fatto dal team ricerca scientifica analizza l’interazione tra il corpo umano e i prodotti per garantire efficacia, sicurezza e performance. Foto Henrik Blomqvist
Vista della mostra e installazione site-specific di Adrián Villar Rojas “The Theater of Disappearance”, 2017, al Geffen Contemporary at MOCA di Los Angeles, a cura di Bryan Barcena ed Helen Molesworth (22.10.2017– 13.5.2018). Immagini per gentile concessione dell’artista, di Marian Goodman Gallery (New York, Paris, London) e di kurimanzutto (Mexico City). Fotografia di Studio Michel Zabé
Il ristorante Gucci Osteria, affidato allo chef Massimo Bottura, al piano terra del Gucci Garden. I tavoli sono apparecchiati con le ceramiche di Richard Ginori, marchio acquisito da Gucci nel 2013
Una serie di sfortunati eventi. Foto © Joe Lederer / Netflix
Una serie di sfortunati eventi. Foto © Joe Lederer / Netflix
Fotogramma del film di Catherine Opie The Modernist, 2017. © Catherine Opie. Courtesy Regen Projects, Los Angeles
Fotogramma del film di Catherine Opie The Modernist, 2017. © Catherine Opie. Courtesy Regen Projects, Los Angeles
On the couch. Giampaolo Cantini
Philip Rahm. Café Procope, Parigi, 2018
Giovanna Latis, vista della piscina del Kandalama Hotel, tra Dambulla e Sigiriya (progetto di Geoffrey Bawa del 1991)
Illustrazione di Andrea Mongia

In his third editorial, director Michele De Lucchi writes about objects and our desire for inhabiting them. Our focus on offices features projects by Foster+Partners, SelgasCano and AB Chvoya; in SANNA's latest building even the most solid materials become delicate and rarefied; with an exhibition-sculptur, Adrian Villar Rojas completes his extensive research into the nature of institutional space and the meaning
of the artwork.

Among the many colums: “Portfolio” features Andrea Branzi’s plexiglas works, made from 2003 to today; “TV Series” is a column about the psychological and spatial effects of television series; in “Meterology”, Philippe Rahm asks “is climate the real value of public space?”. This month’s Rassegna is about Comfort and Wellness.