Teruhiro Yanagihara's art direction responds to the search to renew and push forward an ancient tradition (the company is one of the leading producers of wooden furniture in Japan with a history that dates back to the Edo period spanning between the end of the 1600s to the mid 1800s). A priority given to the young designers was to exploit the small pieces of wood taken from bushes that cover the ground of Japanese forests that are usually cut to favour the growth of larger trees. The reduced dimensions of the components (taken from small-sized trunks) is the starting point for the development of the forms for furniture inspired by an airy home, filled with light and free from specialised functions such as the "mini pallet by Teruhiro Yanagihara that can be used either as a seat or table.


L'art direction di Teruhiro Yanagihara risponde alla ricerca per rinnovare e spingere in avanti una tradizione antica (l'azienda è una dei maggiori produttori di mobili in legno del Giappone con una storia che risale al periodo Edo compreso dalla fine del Seicento alla metà dell'Ottocento). Una delle priorità sottoposte ai giovani designer è lo sfruttamento del legname di piccolo taglio che affolla il sottobosco delle foreste giapponesi e che di solito viene tagliato per favorire la crescita degli alberi più grandi. La dimensione contenuta del semilavorato (ricavato da un tronco di dimensioni minime) è alla base dell'elaborazione formale dei mobili ispirati a una casa ariosa, piena di luce e libera dalla specializzazioni funzionali come il "mini pallet" di Teruhiro Yanagihara che si presta ad essere seduta o tavolino.